poniedziałek, 4 czerwca 2012


01 stycznia 2010
Wracając do początku , chciałabym napisać jak się dowiedziałam o mojej chorobie.Przeważnie ludzie dowiadują się o niej przez przypadek, i ze mną właśnie tak było.Jestem bardzo szczupła i zawsze bardzo chciałam przytyć, a więc postanowiłam wybrać się do lekarza internisty , aby ta przepisała mi jakieś tabletki na przybranie masy ciała.Pani doktor , popatrzyła na mnie zdziwiona , uśmiechnęła się i powiedziała -wszyscy chcą schudnąć , a pani przytyć?Tak właśnie tak, ja chcę przytyć.Zleciła mi pełną morfologie , dodatkowo miałam zrobić hormony tarczycy, oraz próby wątrobowe.I tak też zrobiłam .Po kilku dniach wróciłam , do niej z kompletem badań .Morfologia była bardzo dobra ,hormony tarczycy też , tylko próby były lekko ponad normę.Niestety dalej nic nie dostałam na przybranie masy ciała , a lekarka zleciła mi usg jamy brzusznej, oczywiście wtedy jeszcze nic mi nie powiedziała , że coś podejrzewa i kazała przyjść z wynikiem usg.Tak też zrobiłam , poszłam z tym wynikiem , i znowu nic .Usg było w jak najlepszym porządku , nic nie wykazało.Ale lekarka nie chciała mi odpuścić , powiedziała mi ,że trzeba wykluczyć wszystkie choroby wątroby . Zastanawiałam się wtedy , co ona chce mi wyszukać , lekko podwyższone próby a ona robi jakieś halo , nie wiadomo o co.Skierowała mnie do poradni hepatologicznej i powiedziała mi między innymi , że trzeba brać też pod uwagę ,że mogę być zakażona wirusami b lub c. Jak pisałam wcześniej o tych wirusach wtedy to ja nic nie wiedziałam . I właśnie tam w tej poradni hepatologicznej , po wielu badaniach dowiedziałam się , że jestem zakażona wirusem typu C.Dlatego dziś mogę jej podziękować , że dzięki niej wiem o mojej chorobie. Żyjąc dalej w nieświadomości , pewnie nie doczekałabym moich wnucząt hehe , a tak mam większe szanse.Wirus ten bowiem przez wiele, wiele lat może wcale  się nie ujawniać.Ja też tak miałam , nie było u mnie żadnych objawów . Mówią o tym wirusie cichy zabójca , i jest w tym racja , gdyż może siedzieć cicho nawet 30 lat i nic się nie dzieje a może też zaatakować  nie wiadomo z kąd , tyle że wtedy może być już za póżno , bo może  być już marskość.Gdyby wszyscy interniści baczniej nam się przyglądali i więcej wiedzieli na temat tych chorób , zapewne byłoby mniej zakażonych. Ale nie każdy trafia na taką internistkę jak ja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz